Poređenje proizvoda ( od 3 )

Tokina 17-35mm f/4 Pro FX


Specifikacije:

  • Žižna daljina: 17-35 mm
  • Raspon otvora blende: F4-F22
  • Kontrukcija (elemenata/grupa): 13/12
  • Prečnik filtra: 82mm
  • Broj listića blende: 9
  • Maksimalno uvećanje: 1:5
  • Minimalna fokusna distanca: 28cm
  • Dimenzije: 8.89 x 9.40 cm
  • Težina: 600g

Tokina 17-35/4 je ultraširokougaoni objektiv nemanjen fotoaparatima sa Full-Frame senzorom. Proizvodi se u dve verzije - sa Canon i sa Nikon bajonetom. Moguće ga je koristiti i na fotoaparatima sa APS-C senzorom pri čemu postaje standardni širokougaoni objektiv žižne daljine 27-56mm. Pred nama na testu je verzija objektiva za Canon sistem koju smo testirali na fotoaparatu Canon 5d mk2.

U kompletu uz objektiv dobijamo zonericu i naravno poklopce. Tokina uz svoje objektive uglavnom ne isporučuje torbicu za nošenje.U kompletu uz objektiv dobijamo zonericu i naravno poklopce. Tokina uz svoje objektive uglavnom ne isporučuje torbicu za nošenje.


Bajonet je metalni:


Objektiv je prilično kompaktan, veoma kvalitetno izrađen od polikarbonata i odaje udaje utisak visokog nivoa kvaliteta. Težak je 600gr i po dimenzijama u klasi je sa recimo Canonom 17-40/4.


Poseduje dva prstena za zumiranje i za ručni fokus kao i skalu fokusne udaljenosti. Prelaz između autofokusa i ručnog fokusa vršimo povlačenjem prstena za fokus prema aparatu.


Optičke karakteristike:


Proveru optičkih karakteristika započinjemo proveremo izobličenja koja su karakteristična za širokougaone objektive. Kao motiv za proveru koristimo zid. Udaljenost od fotoaparata je 1m.

17mm


24mm


35mm


Primećujemo neznatnu bačvastu distorziju na 17mm dok kako postepeno povećavamo žižnu daljinu zumiramo ona se smanjuje i na 35mm je skoro neprimetna.

Oštrinu i rezoluciju objektiva standardno proveramao na tri test kadra različito udaljena od fotoaparata. Prvi i najbliži kadar je upravo zid sa gornjih primera za distorziju.

100% kropovi iz centra kadra (kliknuti na sliku za 100% uvećanje):

(RAW format, Adobe ACR konverzija, default podešavanja)


100% kropovi iz ugla kadra (kliknuti na sliku za 100% uvećanje):

(RAW format, Adobe ACR konverzija, default podešavanja)


Vidimo da su rezultati u centru kadra odlični već na f/4 dok su uglovima kadra prilično lošiji i delimično se popravljaju zatvaranjem blende.

Sledeći test kadar je većoj udaljenosti koja na skali distance na objektivu odgovara području oznake za beskonačno.

test kadar na 17mm


100% kropovi iz centra kadra (kliknuti na sliku za 100% uvećanje):

(RAW format, Adobe ACR konverzija, default podešavanja)


100% kropovi sa ivice kadra (kliknuti na sliku za 100% uvećanje):

(RAW format, Adobe ACR konverzija, default podešavanja)


Ponovo možemo konstatovati da su rezultati u centru kadra izvrsni a pri ivici kadra zadovoljavajući. Takođe uočavamo da uprkos tome što su detalji motiva na ivici kadra veoma kontrastni ne dolazi do pojave izraženijih hromatskih aberacija što je odličan rezultat.

Treći test kadar je najudaljeniji.


100% kropovi iz centra kadra (kliknuti na sliku za 100% uvećanje):

(RAW format, Adobe ACR konverzija, default podešavanja)


100% kropovi sa ivice kadra (kliknuti na sliku za 100% uvećanje):


Ponovi konstatujemo odlične rezultate u centru i slabije pri ivici kadra. Ovaj put pri ivici se pojavljuju neznatne hromatske aberacije koje ne predstavljaju veliki problem jer se lako uklanjaju u Photoshopu.

Prelazimo na proveru otpornosti objektiva na različite refleksije kao što su flare i ghosting. Ovakve refleksije se obično pojavljuju kada u kadru ili blizu ivice kadra imamo jak izvor svetla ili kada u kadru imamo tačkaste izvore svetla.

Pri test kadar je situacija sa suncem u kadru i blizu ivice kadra. Možemo videti da se Tokina 17-35/4 prilično dobro nosi sa ovakvim motivom s obzirom da širokougaoni objektivi obično imaju dosta problema u ovakvim situacijama.

17mm


35mm


Zatim imamo noćnu scenu sa više izvora svetla ulične rasvete. Primećujemo neznatnu pojavu "duhova" oko izvora svetla što je u prihvatljivim granicama:

17mm f/4




17mm f/8


35mm f/4


35mm f/8


Poslednji kadar za proveru pojave refleksija na fotografijama sadrži motiv sa više sitnih izvora svetla. Ovde vidimo da se objektiv veoma dobro ponaša i ne dolazi do pojave izraženijih hromatskih aberacija čak ni pri skroz otvorenoj blendi.

Test kadar na 17mm


100% krop pri blendi f/4


100% krop pri blendi f/8


Test kadar na 35mm


100% krop pri blendi f/4


100% krop pri blendi f/8


Vinjetiranje je karakteristično za sve širokougaone objektive pa ni Tokina 17-35/4 nije izuzetak. Slede primeri:

17mm f/4



17mm f/8


35mm f/4


35mm f/8


Za kraj testa možemo reći da Tokina 17-35 f/4 Pro FX predstavlja ozbiljnu alternativu Canonu EF 17-40/4 L. Po pitanju kvaliteta izrade ne zaostaje nimalo, dok su optičke karakteristike približno jednake u centru kadra i nešto lošije pri ivicama. Otpornost objektiva na flare je na visokom nivou, dok su hromatske aberacije neznatne. Uzimajući u obzir cenu objektiva Tokina zaslužuje sve preporuke.

Tekst i fotografije: Mladen Mitrinović